Inteligentní rozpis směn: Jak snížit absenci ve firmě dle věkových rozdílů

středa, března 9, 2016

Věděli jste, že vzorce, kdy nejsou mladší zaměstnanci v práci, jsou výrazně odlišnější než jejich starších kolegů 65+?

 

Zodpovědní manažeři ve firmách s rozlišným věkovým zastoupením už zajisté vědí toto:

V průměru nejsou starší zaměstnanci, tak často nemocní jako ti mladší, nicméně jsou zpravidla nemocní po delší dobu.

S rozdílnými vzorci absencí mladších a starších zaměstnanců může být skoro nemožné se vypořádat v offline prostředí jako je například Excel. Jestliže chcete výrazně snížit negativní efekty měnících se absencí mladších a starších zaměstnanců, potom je zapotřebí mít možnost automaticky aktualizovat online rozpis směn, s kterým mohou Vaši zaměstnanci aktivně pracovat. 

 

Řada funkcí dostupných v Tamigo online rozpisu směn zajistí, že absence - nezávisle na věku zaměstnance - nemusí nutně vést k nedostatku zaměstnanců v práci, zvýšení stresových faktorů na pracovišti nebo ztrátu know-how.

 

1. Zaplňte “volná místa” v rozpisu směn jedním kliknutím

Jedním z důležitých úkolů manažera je zaplnit “volná místa” v rozpisu směn. V Tamigo aplikaci může manažer udělat ze všech směn, které jsou z důvodu nemoci nepokryté, okamžitě volné směny. Všichni zaměstnanci poté obdrží automaticky vygenerovaný email, ve kterém bude oznámení o nových volných směnách v rozpisu směn, o které budou moci okamžitě požádat. Následně může manažer jednoduše přijímat nabídky zaměstnanců na tyto volné směny a to dokonce i jedním kliknutím z aplikace pro chytré telefony. Všechny změny v rozpisu směn jsou okamžitě viditelné v celé platformě Tamigo.

 

2. Vyhněte se neznalosti

Starší zaměstnanci s dlouhodobější absencí mohou způsobit akutní ztrátu znalostí a nasbíraných zkušeností na pracovišti, které mohou v mnoha případech negativně ovlivnit produktivitu. Proto je možné, aby relevantní dokumenty - nahrané v Tamigo aplikaci - byly dostupné přesně pro ty zaměstnance, kteří mají dovednosti a kompetence převzít úkol místo nepřítomného zaměstnance.

 

3. Přeneste zodpovědnost

K prevenci stresu, vyhoření a koneckonců i nemocím jako takovým je přenesení zodpovědnosti rozhodující. V aplikaci Tamigo je jednoduché dát důvěryhodnému zaměstnanci zvláštní manažerská práva. Můžete si zvolit a dát zaměstnanci právo na úpravu rozpisu směn, potvrzení či zamítnutí žádostí o směny a nabídek na výměnu směn a potvrzování žádostí o dovolenou či jinou absenci.

 

My v Tamigu věříme, že to, jak společnost dokáže zvládnout nepřítomnost zaměstnanců kvůli nemoci, charakterizuje dobré pracoviště.

 

Vyzkoušejte Tamigo na 30 dní zdarma a uvidíte, jak zvládnete řešení absencí ve Vašem podnikání.